پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 8 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۹:۴۴

پاکسازی پای اسکله‌های بندرشهید رجایی هرمزگان پس از سه دهه

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : عملیات پاکسازی پای اسکله‌های شهیدرجایی به عنوان بزرگترین بندرتجاری کشور پس از گذشت بیش از سه دهه از زمان احداث این بندر اجرا شد.  به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، اله مراد عفیفی پور روز یکشنبه در بازدید از پروژه پاکسازی پای اسکله‌های شماره هشت تا 20 بندرشهید رجایی، اظهار داشت: از زمان احداث مجتمع بندری شهیدرجایی بیش از 30 سال ‌می‌گذرد و بر همین اساس، اجرای پروژه پاکسازی پای اسکله‌های کالای فله، کالای عمومی و چند منظوره ضرورتی جدی محسوب ‌می‌شد. وی ادامه داد: با توجه به رسوب گذاری سالانه و وجود آهن آلات در پای اسکله‌ها و همچنین نبود امکان لایروبی توسط لایروب‌های‌ها پرساکشن، مشکلات عدیده ای از قبیل کاهش عمق اسکله، نبود ایمنی مناسب پهلوگیری کشتی‌های ورودی با آبخور بالای 10 متر و به تبع آن، کاهش ظرفیت و تخلیه بارگیری را در پی داشته است.

وی ادامه داد: با اتمام این پروژه علاوه بر افزایش ارتقای ایمنی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های تجاری و کاهش زمان تخلیه و بارگیری، ظرفیت بندر شهیدرجایی حدود 3 میلیون تن افزایش خواهد یافت و همچنین محدودیت پهلوگیری کشتی‌های با آبخور 10 متر به بالا نیز مرتفع ‌می‌شود. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان طول کلی اسکله‌های هشت تا 20 این بندر را در مجموع حدود 3 هزار و 40 متر اعلام کرد. عفیفی پور ابراز داشت : عملیات پاکسازی تا عرض 10 تا 15 متر از کنار اسکله‌ها به سمت دریا انجام ‌می‌شود. عفیفی پور اضافه کرد : اعتبار این پروژه حدود 34 میلیارد ریال برآورد شده که پیمانکار آن از طریق مناقصه عمومی، انتخاب و در روزهای پایانی سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده بود و این پروژه تا پایان سال 96 ادامه خواهد داشت. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حجم برآوردی اولیه انجام پروژه را حدود 150 هزار متر مکعب گل و لای و 20 تن آهن آلات و سایر اشیاء عنوان کرد. به گفته این مقام مسئول، حدود 20 تن آهن آلات مدفون در گل و لای تا کنون خارج سازی شده است.



  کد خبر : 3492
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :